|
Marketingový mix při expanzi společnosti na maďarský trh
Zapletal, Jakub ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na marketingový mix české společnosti, působící v České republice na trhu B2C a B2B a jeho optimalizaci pro B2C trh v Maďarsku. V první části diplomové práce je uvedena problematika a cíle této práce. Teoretická část práce definuje základní marketingové pojmy, marketingový mix, analýzu společnosti a jeho okolí. V další části je rozebrána analytika a charakteristika současného stavu společnosti a maďarského trhu. V návrhové části je uveden návrh pro optimalizaci marketingového mixu pro již zavedené portfolio výrobků společnosti s cílem proniknutí společnosti na maďarský trh a získat výsledky, vedoucí k zavedení a ustálení značky na maďarském trhu.
|
|
Komparace daně z příjmů právnických osob v rámci vybraných zemích EU
Hřebíčková, Jana ; Jašková, Soňa (oponent) ; Svirák, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci představíme českou společnost, která se zabývá finančním modelováním a poradenstvím a plánuje rozšíření svých služeb. Zhodnotíme, zda je výhodnější hledat nové kapacity v České republice, nebo vytvořit dceřinou společnost v zahraničí. Zaměříme se zejména na aspekt daně z příjmů právnických osob a repatriaci zisku, který rozhodnutí o rozšíření do zahraničí výrazně ovlivňuje a musí být bráno v potaz vedle provozních nákladů společnosti a celkové kvalitě podnikatelského prostředí v dané zemi.
|
| |
| |
|
Problematika demokracie a právního státu v Maďarsku s ohledem na postavení země v EU
Reňáková, Monika
Tématem bakalářské práce je problematika demokracie a právního státu v Maďarsku s fokusem na postavení dané země v rámci Evropské unie. Hlavním cílem je tedy posoudit, jakými způsoby a do jaké míry Maďarsko odpovídá principům demokracie a právního státu a jak to ovlivňuje vztahy s Evropskou unií. První část se věnuje teoretickému vymezení pojetí demokracie, právního státu a vymezení hodnot právního státu v rámci EU. Druhá část analyzuje činy, kterými dochází narušování demokracie a porušování hodnot v Maďarsku, a poukazuje na to, jakými procesy je to uskutečňováno. Závěrem je, jakou v tom hraje Evropská unie, jak to ovlivňuje jejich společné vztahy a jaké to přináší důsledky.
|
|
Implementation of precise forestry tools to forest management of small scale forest owners in Hungary
Czigany, Peter
Tato práce se zabývá implementací nástrojů přesného lesnictví pro soukromé lesní majitele v Maďarsku. Prostřednictvím rešerše literatury, analýzy případových studií a hodnocení založených na GIS, výzkum zkoumá stávající nástroje a systémy, právní prostředí a potenciální přínosy pro soukromé lesnictví. Studie také zkoumá přijetí a omezení těchto nástrojů v kontextu evropského lesnictví. Cílem práce je nakonec identifikovat nástroje a metody GIS, které mohou zvýšit efektivitu a ziskovost v malém lesním hospodaření, čímž poskytnou vhledy pro manažery v Maďarsku a dále.
|
|
Konkurenceschopnost zemí střední a východní Evropy
Ustiuzhantseva, Polina
Tato bakalářská práce se věnuje konkurenceschopnosti zemí střední a východní Evropy. V teoretické části je popsán koncept konkurenceschopnosti a způsoby měření makroekonomické konkurenceschopnosti. V metodické části jsou stanoveny indikátory, na jejichž základě je následně v praktické části provedena komparace konkurenceschopnosti zemí střední a východní Evropy. Praktická část práce se také zabývá porovnáním výsledků měření zvolených indikátorů. Podle zvolených indikátorů jsou identifikovány slabé a silné stránky zemí střední a východní Evropy. V poslední řadě jsou formulována doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti vybraných států. V diskuzní části jsou porovnány dosažené výsledky s výsledky jiných autorů a diskutováno o možných nedostatcích zvolených indikátorů.
|
|
Economic determinants of gender employment gap in Europe: emphasis on Visegrad countries
Frimpomah Wereko, Jennifer
Přítomnost genderové diskriminace na trhu práce přitahuje v posledních letech velkou pozornost. Větší nerovnováha na trhu práce nevede pouze k ekonomickým ztrátám, ale má také velký vlivna blahobyt žen a kvalitu naší společnosti. Studie zkoumá ekonomické determinanty rozdílů vzaměstnanosti žen a mužů se zaměřením na země Visegrádské skupiny: Českou republiku, Maďarsko, Polsko a Slovensko, kde se v posledních letech věnovala genderové zaměstnanosti malá pozornost. sekundární data pro studii byla získána z repozitáře světové banky. Data pro každou z visegrádských zemí byla stažena a sloučena do jednoho souboru dat a následněanalyzována pomocí odhadu metodou obyčejných nejmenších čtverců. analýza odhalila, že celkem 8 proměnných z původních 16 proměnných bylo významnými prediktory rozdílu v zaměstnanosti žen a mužů na trhu práce. Téměř veškerá variabilita závislé proměnné je take vysvětlena 8 prediktory v modelu. Svědčí o tom 98,7% hodnota koeficientu determinace. Studie doporučuje, že vzhledem k tomu, že se snižováním rozdílu v zaměstnanosti žen a mužů se zvyšuje poměr zaměstnanosti žen k počtu obyvatel, mělo by se vytvářet více pracovních příležitostí pro ženy, včetně zapojení žen do podnikání. Kromě toho flexibilní pracovní úvazky usnadňují ženám sladit různé povinnosti a vytvořit lepší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Pokud budou mít rodiče přístup k levným možnostem péče o děti a rodičovské dovolené, bude ve vyspělých ekonomikách pracovat více žen. Podíl žen, které po porodu opouštějí zaměstnání, by se mohl snížit s pomocí lepších zařízení péče o děti, delších předpisů o dovolené a flexibilnějšího pracovního prostředí.
|
|
The End of Pluralism in Hungary: Hungarian Propaganda in Action
Nagy, Kitti ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Špelda, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje šíření propagandy v Maďarsku v průběhu doby 6 let, od roku 2016 do roku 2021. Ke zkoumání propagandy bylo využito neřízeného strojového učení a modelování témat za účelem analýzy 6 let novinových článků v Magyar Nemzet. Analýza odhalila v průběhu let trendová témata a také zajímavé kombinace slov v článcích. V průběhu prvních 3 let byly noviny nezávislé, což se změnilo v roce 2018 se změnou vlastníka, a noviny se staly otevřeně provládními a zahájily šíření propagandy. Práce ukazuje aktuální stav maďarských médií, kde většina novinářských agentur byla získána vládou. Analýza titulu Magyar Nemzet odhaluje, že je propaganda využívána jako nástroj k posílení pozice Viktora Orbána a k odůvodnění vládního jednání.
|
|
Memory politics and European integration on the Hungarian Right: a comparative analysis of the rhetoric Viktor Orbán and Gábor Vona
Holányi, Ákos ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Asavei, Maria Alina (oponent)
V posledních letech se v Evropě stále častěji používá kolektivní paměť. Konfliktní čtení kolektivní paměti využívají především pravicové strany, aby využily společenského odporu a prosadily nacionalistickou a/nebo radikální politiku. Vzhledem k tomu, že naše současné chápání využívání kolektivní paměti pro politické účely se zaměřuje především na domácí stranickou soutěž, tento článek analyzuje, jakým způsobem je kolektivní paměť mobilizována k tomu, aby dávala smysl Evropské unii. Na základě vzpomínkových projevů lídrů maďarských pravicových stran, Viktora Orbána z Fideszu a Gábora Vony z Jobbiku, tento výzkum předkládá tvrzení, že kolektivní paměť je v souvislosti s evropskou integrací využívána pouze v případě, kdy dochází ke konfliktu mezi politikou EU a preferencemi mluvčího. Pokud nedochází k výraznějšímu střetu zájmů, zmínky o Evropě mizí a výklad historie se méně zaměřuje na boj a ohrožení národa. Klíčová slova: kolektivní paměť, politika paměti, pravicová politika, Evropská unie, Maďarsko
|